Bezpłatna dostawa przy zamówieniu powyżej 400 zł
Koszyk: 0,00 zł 0

Ile mam czasu na zwrot towaru?

Zakup na odległość jest w pełni bezpieczny. Zawsze możesz zapoznać się z produktem – temu służy 14 dniowy okres na sprawdzenie produktu i zagwarantowane prawo zwrotu. Najlepiej opisuje to „Vademecum konsumenta” przygotowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

W okresie tzw. prawa do namysłu, czyli przez 14 dni od momentu otrzymania rzeczy, to Ty ponosisz odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem niewłaściwego korzystania. Masz prawo ocenić i przetestować rzecz w taki sposób, w jaki robiłbyś to w sklepie stacjonarnym (np. sprawdzić jej kompletność czy zgodność parametrów technicznych z zapewnieniami producenta), ale nie możesz jej normalnie użytkować. W takim bowiem przypadku, jeżeli odstąpisz od umowy, możesz zostać obciążony dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru.

Jak zatem sprawdzić oczyszczacz? Analogicznie jak zrobiłbyś to w tak zwanym sklepie stacjonarnym. Możesz wypakować urządzenie, zobaczyć jak się prezentuje, włączyć je do prądu, ale nie możesz otworzyć filtrów – tak samo jak w sklepie stacjonarnym nie otworzysz hermetycznego opakowania filtrów. Tak samo jest w przypadku innych produktów AGD – nikt nie wykonuje w sklepie próbnego prania sprawdzając pralkę, czy też nie gotuje posiłku aby sprawdzić działanie kuchni gazowej czy indukcyjnej.

Stwierdzenie normalnego użytkowania nie ogranicza prawa do odstąpienia od umowy (towar można zwrócić bez względu na jego stan), może tylko narazić konsumenta na obciążenie go kosztami przywrócenia towaru do stanu pierwotnego. Jeśli otworzyłeś filtry – to niestety będziemy musieli je wymienić na nowe. Urządzenie, które oddajesz trafi do sprzedaży i inny klient nie może otrzymać używanych przez Ciebie filtrów – nawet jeśli używałeś je tylko chwilę. Sam też nie chciałbyś dostać takiego urządzenia, prawda? Dlatego musimy takie filtry zastąpić nowymi. Zadbaj też o opakowanie – musi być kompletne (styropianowe wypełniacze) i niezniszczone (niepoklejone taśmą, rozerwane, itp.) Ważne też są wszelkie akcesoria i dokumentacja – muszą być zwrócone w komplecie. Aby zwrot towaru mógł się odbyć musisz też zwrócić oryginał paragonu fiskalnego – taki są wymogi skarbowe.

Jeśli masz pytania lub wątpliwości – zawsze chętnie służymy pomocą.